Osnovna šola SOSTRO

Cesta II. grupe odredov 47
1261 Ljubljana Dobrunje
tel. 01 527 25 10
tajnistvo.os.sostro@guest.arnes.si

Ustvarjanje pri zgodovini v 6. razredih

Pri pouku zgodovine so učenci 6. razredov v maju in juniju ustvarjali izdelke, povezane z zgodovino.
Pri izdelovanju izbranih izdelkov so osvajali digitalne veščine, ustvarjalnost, spretnost, inovativnost, kritično mišljenje pri delu z zgodovinskimi viri, raziskovanje ter komuniciranje in sodelovanje.

Zapisala: Urša Lužar

Ekskurzija v Koper, 18. 6. 2021

V petek, 18. junija 2021, smo se z izbirnim predmetom Življenje človeka na Zemlji odpravili v Koper.
Ogledali smo si naravne in kulturne znamenitosti Kopra in se zelo zabavali.

Urša Lužar

Gorniški zaključni izlet na Klobuk – 17.6.2021

V četrtek popoldne je bil čas za zadnji letošnji izlet učencev Gorniškega krožka OŠ Sostro. Tradicionalno so bili na zaključni izlet povabljeni tudi starši. Kar nekaj se nas je zbralo in s parkirišča blizu Doma upokojencev Brdo smo se po ulici Grič odpravili do gozdne poti in nadaljevali na Klobuk. V pol ure smo prišli do vrha. Sonce je pripekalo, zato smo se hitro skrili v senco gozda k Lovski koči na Klobuku. Ob hladni pijači in sladkem presenečenju učitelja Draba smo sklenili letošnje koronsko leto ter si močno zaželeli, da bi drugo leto izvedli vse načrtovane izlete.
Nekaj utrinkov s poti si lahko ogledate na fotografijah.

Mentorica Urška Oven

RASTEM S KNJIGO, 14. - 16. 6. 2021

Od ponedeljka, 14. 6., do srede, 16. 6., so se naši sedmošolci v okviru projekta Rastem s knjigo odpeljali na bralno potovanje, polno novih znanj, ustvarjalnosti in zabave. Prebirali so vrstice iz knjige Kako dolg je čas (Mate Dolenc), tekmovali v debatiranju, si izdelali knjižno kazalo, pokukali v svet elektronske knjižnice in si čtivo izbirali med policami krajevne knjižnice Mestne knjižnice Ljubljana – enota Zadvor. Sedmošolci so svoje vtise strnili takole:
»Ta dan mi je dal motivacijo za branje.«
»Bilo mi je všeč, ker sem dobil knjigo, si izdelal svoje knjižno kazalo in spoznal, kje lahko najdem e-knjigo.«
»Dan se mi je zdel poučen in zanimiv. Izvedela sem veliko novega o knjižnici in njeni uporabi. Všeč mi je bila tudi knjiga, ki smo jo dobili, in tudi to, da smo lahko brskali za novimi knjigami.«
Z njimi smo bile knjižničarki in učiteljice slovenščine.

Katarina Leban Škoda

Ločevanje odpadkov na predmetni stopnji OŠ Sostro

V matičnih učilnicah predmetne stopnje bomo z učenci v juniju in septembru pobarvali smetnjake v učilnicah v rumeno (embalaža) in rjavo (biološki odpadki). Za star papir bodo modre škatle v vsaki učilnici, mešane odpadke pa se bo odlagalo v koške na hodniku.
Razpravljali bomo tudi o pravilnem ločevanju odpadkov, o preudarni porabi plastike in pomenu varovanja okolja.

Zapisala: Urša Lužar

PEKEL pri Borovnici, 5. 6. 2021

V soboto zjutraj smo se zbrali pri Gostišču v Peklu pri Borovnici. Tokrat nas je bilo malo manj, saj je bila planirana pot nekoliko zahtevnejša in smo na izlet povabili le učence predmetne stopnje.
Pot nas je vodila po soteski potoka Borovniščica. Voda v potoku je postajala z višino vse bolj divja in poskočna. Kmalu smo prišli do prvega slapu, ki meri v višino le 4 m, nad njim pa je še nekaj podobno visokih. Nadaljevali smo navzgor in prišli do 2. slapu (višina 16 m). Tam smo si nadeli varovalno opremo (čelada, plezalni pas in samovarovalni komplet). Pot se najprej zelo strmo vzpne, v pomoč pa so nam bile jeklenice, klini, stopnice in lestve. Pri tretjem slapu (18 m) s klopco smo se slikali, šli nato skoraj pod vodni curek četrtega slapu (17 m) in se ustavili pod najvišjim, petim slapom (20 m). Med počitkom pri tolmunu smo najpogumnejši tudi zabredli v vodo. Kopanje v njem smo pustili za drugič. Nad slapom smo ujeli makadamsko cesto in zaradi vročega vremen sklenili, da gremo po krajši poti skozi gozd in ne po daljši, soncu izpostavljeni cesti skozi vasi Padež in Pokojišče. Tako smo se spustili v vas Pristava, od tam pa strmo nazaj do izhodišča. Za konec smo doživeli napad borovniških komarjev, ki smo ga uspešno odbili.
Naslednji oz. zadnji izlet gorniškega krožka v tem šolskem letu pa bo v četrtek, 17. 6. popoldne in zvečer. Šli bomo na Klobuk nad Podutikom.

Jože Drab

 

Kemijske delavnice za prvo triado, 3. 6. 2021

Učenke 8. razreda so v četrtek, 3.6.2021, sodelovale pri naravoslovnem dnevu za učence 1. razreda. Pridružili pa so se jim tudi učenci 2. in 3. razreda. Mlajši učenci so s pomočjo starših učenk izvedli poskuse: lava lučka, ogenj brez vžigalic, plamenske reakcije in mavrična pena. Ob tem pa so se pogovorili tudi o kemijskih pripomočkih in varnosti pri delu. S pomočjo mikroskopa so si ogledali zgradbo pršice, klopa, bolhe.

Učiteljice 1. razreda ter Dominika Slokar De Lorenzi

Izlet po Ljubljani, 1. r, 1. 6.2021

Učenci prvih razredov so se v torek kot vsako jutro zbrali v učilnicah. Komaj so čakali, da pomalicajo in se odpravijo na avtobus. Čakalo jih je posebno doživetje, ki so si ga »zaslužili« s posebnim delom. Pridno so zbirali in zbrali veliko starega papirja. Ob priložnosti se vsem, ki so sodelovali, lepo zahvaljujemo.
Na avtobusu so učenci odgovorno upoštevali vse predpise: zapni varnostni pas, nosi masko in ne moti voznika. Kljub temu so uživali v klepetanju s sošolci in opazovanju okolice.
V mestu je šla prva skupina otrok na vožnjo z ladjico, medtem ko se je druga skupinica otrok posladkala s sladoledom in si ogledala nekaj znamenitosti. Nato sta se skupini zamenjali. Pri menjavi nas je ravno ujela gospa ravnateljica. Lepo nas je pozdravila in odhitela v šolo po opravkih.
Vožnja po zeleni reki Ljubljanici, pod številnimi mostovi in sprehod ter ogled Mestnega trga z Mestno hišo, Novega trga in velike knjižnice, ki jo je zasnoval arhitekt Jože Plečnik, Kongresnega trga s parkom Zvezda, Prešernovega trga s kipom Franceta Prešerna, maketo mesta Ljubljane in Tromostovja, Pogačarjevega trga s stolnico ob strani, Vodnikovega trga, ki ima izhod na Mesraski most oziroma most ljubezni, ter na koncu Zmajskega mostu, je bila izjemna dogodivščina. Vmes je bilo dovolj časa za sladkanje s sladoledom in pesem Čez Šuštarski most.
Mnogo vtisev so učenci v podaljšanem bivanju strnili na fotofilm. Kako izgleda, si lahko pogledate v galeriji slik.

Klikni na povezavo, če zgoraj omenjene pesmi ne poznaš.
https://www.youtube.com/watch?v=T66fy_-D0B0

Aktiv 1.r

Unesco projekt – VZGAJAMO ZELIŠČA »V starem iščem novo«

V prvem a in b razredu smo se letos udeležili projekta Vzgajamo zelišča, ki ga v okviru UNESCO Asp mreže šol organizira Osnovna šola Rakek.
V prvem a razredu so otroci z učiteljicama Katjo Mlakar in Karmen Vodopivec spoznavali različna semena zelišč (meta, melisa, majaron, bazilika, peteršilj, drobnjak). Semena so najprej prijeli v roko in vonjali. Vsako zelišče so posejali v svojo posodico in jih prekrili s tanko plastjo zemlje, ter jih zalili. Na posodice so napisali imena rastlin. Otroci so tedensko opazovali, kako rastline rastejo. Ker so zelišča zelo nezahtevna za rast, so v razredu zelo uspevala. Iz posušene mete so naredili zeliščni čaj in napitek iz bezgovega soka, melise in citronske kisline. Sok so si učenci pripravili sami po svoji želji in okusu. Iz drobnjaka in kisle smetane pa so naredili zeliščni namaz.
V prvem b razredu pa smo mesecu aprilu v podaljšanem bivanju spoznavali rastline ter se pogovarjali o tem, kaj rastline potrebujejo za življenje. Odločili smo se, da tudi sami posejemo nekaj rastlinic - zelišč in jih opazujemo pri rasti. Zanje smo najprej iz gline izdelali prelepe unikatne posodice. Ko so bile le te pripravljene, smo se lotili sajenja. Posejali smo krešo, pehtran, majaron, peteršilj, timijan in drobnjak. Zaradi ugodnih pogojev, so nekatera semena hitro vzklila. Lepo smo skrbeli zanje in bili pozorni, da imajo dovolj svetlobe in vode. Opazili smo, da nekatera semena vzklijejo hitreje kot druga. Tako smo nekatera zelišča že po nekaj tednih lahko povonjali ter okušali. Ob tem smo jih spoznavali ter se pogovarjali o tem, katera zelišča najdemo pri nas v naravi, katera rastejo na naših vrtovih in so značilna za naše okolje ter kako jih lahko uporabimo. Učenci so nanizali veliko idej in videlo se je, da se marsikateri učenec na zelišča kar dobro spozna.
Otroci so po zaključku projekta pridobili veliko znanja o zeliščih. Ob vzgajanju različnih zelišč so otroci razvijali tudi socialne odnose, oblikovali odnos do živih bitij in spoznali njihove življenjske potrebe ter razvili pozitivni odnos do vključevanja zelišč v njihovo prehrano.
Kako je naš projekt potekal, si lahko ogledate v fotogaleriji.

Katja Kovačič, učiteljica OPB

KAMNIŠKI GRAD - izlet gorniškega krožka, 9. 5. 2021

Prvi izlet OŠ Sostro po dolgem času zaradi pandemije. Izbrali smo lahek cilj izven ljubljanske občine. Zaradi priporočil RS o preventivi glede koronavirusa smo namesto avtobusa uporabili kar prevoz z avtomobili. Starši so pripeljali otroke v Kamnik. Razdelili smo se v skupine, da smo zadostili kriterijem o dovoljenem vodenju (vsak vodnik je lahko vodil največ 10 oseb), nekateri otroci pa so hodili s svojimi starši. Skupaj je bilo 29 otrok in 8 staršev ter trije vodniki.
Najprej nas je čakal strm vzpon skozi gozd. Dokaj blatna pot, zaradi deževij pretekle dni, nas je pripeljala skozi grajska vrata na grajsko dvorišče. Nebo je bilo brez oblačka, razgled pa čudovit. Po počitku v Starem gradu smo se potrudili še z vzponom na sosednji vrh Visoka Špica (660 m). Na bližnjem travnatem razglednem pomolu smo spet imeli daljši počitek. Kamnik smo imeli kot na dlani, najbolj zanimivi pa so bili avioni na nebu. V dolino smo se vrnili po malo daljši poti in cesti ravno takrat, ko je že postajalo prevroče za hojo.
Vsi udeleženci so bili z izletom zelo zadovoljni in že komaj čakajo na zadnji letošnji izlet junija, ko naj bi šli v Pekel pri Borovnici.

Mentor krožka: Jože Drab

Marshmallow izziv v 3. b-razredu, 4. 5. 2021

V torek, 4. 5., smo v oddelku podaljšanega bivanja 3. b-razreda v sklopu učenja socialnih veščin izvedli prav poseben izziv – preverili smo, kako dobro znamo med seboj sodelovati. In to na prav poseben način. Izvedli smo Marshmallow izziv. Učenci so bili razdeljeni v skupini, navodilo izziva pa se je glasilo: Sestavite stolp iz 20 špagetov, 1 m lepilnega traku in enega marshmallowa. Stolp mora stati sam od sebe, špagete lahko lomite in lepilni trak režete, na koncu pa mora na vrhu stolpa stati marshmallow. Imate 18 minut časa.
Med sestavljanjem je bilo opaziti veliko pomembnih stvari sodelovanja. Da se je treba med seboj pogovarjati, da se je treba med seboj poslušati in sprejemati različne ideje in da je uspeh odvisen od vsakega posameznika. Prav tako pa je bilo opaziti tudi nekaj zdrave tekmovalnosti, komu bo uspelo postaviti najvišji stolp. Na koncu ga je uspelo postaviti le eni skupini (visok 28 cm).
Z učenci smo se po dejavnosti tudi pogovorili, kaj pomeni delati v timu, so pa že sami preko izkušnje ugotovili, kako se v timu dela in kako ne. Seveda pa, kot se spodobi, so marshmallowe, ki so ostali v vrečki, dobili kot nagrado za sodelovanje.

Jan Gačnik, učitelj OPB

VSESLOVENSKO PETJE S SRCI, 23. 4. 2021

V petek, 23. aprila 2021 je med 10. in 11. uro potekal skupni projekt »Vseslovensko petje s srci«.

Petje je naša kultura na katero smo ponosni, z bogato zakladnico pesmi, ki še živijo med nami.

S projektom slavimo:
 - življenje;
 - 30 let samostojnosti;
 - obletnico smrti skladatelja Josipa Ipavca;
 - uvod v poletni Evropski festival zborovskega petja Cantat.

Tudi na OŠ Sostro smo se povezali s projektom in s skupnim petjem pošiljali svetu pozitivne misli in veselje.

Vida Kržič

22. APRIL - SVETOVNI DAN ZEMLJE

Svetovni dan Zemlje vsako leto obeležujemo 22. aprila. Na ta dan se spomnimo, kako pomembna je skrb za naš planet. Vsak izmed nas lahko pripomore k varovanju okolja, v katerem živimo. Prvošolci so na ta dan Zemlji narisali risbice, drugošolci pa so Zemlji napisali tudi svoje zaobljube. Vsi skupaj pa smo sklenili, da se bomo še naprej po svojih močeh trudili za lepši svet.

učenci in učiteljice 1. a in 2. c

Naravoslovni dan 6.abc in 7.abc z naslovom: Potepanje s čebelo

Z učenci 7.abc in 6.abc smo 14. in 15. 4. 2021 izvedli naravoslovna dneva z naslovom: Potepanje s čebelo. Učenci so spoznali zanimiva dejstva o čebelah in čebelarjenju, bili aktivni pri eksperimentalnem mikroskopiranju, risanju panjskih končnic in še marsičem. K sodelovanju smo povabili tudi gospoda Tomaža Svete, predsednika Čebelarskega društva Moste-Polje, ki je učencem povedal številna zanimiva dejstva o čebelarjenju in odgovoril na njihova zastavljena vprašanja.
Učenec Peter Puškarić, 9.c je učencem predstavil svoje raziskovalno delo na tem področju. V lanskem šolskem letu je napisal prvo raziskovalno delo na temo čebel in medovitih rastlin, letos pa je z delom nadaljeval in ga nadgradil tudi z raziskavami v laboratorijih Čebelarske zveze Slovenije v Lukovici. Peter je v tem času tudi sam začel čebelariti in je učencem podal čebelarske izkušnje iz prve roke. Mentorici njegovih raziskovalnih nalog sva bili Dominika Slokar De Lorenzi in Simona Hribar Kojc.
Učenki Lara Melihen, 8.b in Sara Košir, 6.a pa sta za učence pripravili zanimiv kviz o čebelah in tako še dodatno popestrili naravoslovna dneva.
Naravoslovni dan smo vodile: Jana Beronja, Dominika Slokar De Lorenzi, Dragana Karolina Vulin, Simona Hribar Kojc, Martina Golob, Renata More, Katarina Leban Škoda.

Zapisala. Simona Hribar Kojc

A European Cookbook (mednarodni eTwinning projekt)

Kljub temu da smo delali na daljavo, se je nekaj učencev 7. razreda odločilo sodelovati v mednarodnem eTwinning projektu A European Cookbook. Skozi projekt, v katerem je sodelovalo več kot 10 držav, so preko kulinarike spoznavali tako svojo kulturo kot tudi druge kulture.

Najprej smo z učenci imeli možgansko nevihto o tem, katere tradicionalne slovenske jedi poznajo. Nato so izmed vseh predlogov izbrali osem jedi, za katere so pripravili recepte. Sestavine so prevedli učenci sami, pri receptih pa sva pomagali mentorici. Recepte smo potem objavili na skupni Twinspace strani, na kateri je iz receptov vseh sodelujočih držav nastala debela kuharska knjiga, v kateri je naša država zastopana z receptom za matevža, idrijske žlikrofe, pražen krompir, kranjsko klobaso, kremne rezine, gibanico, potico in orehove štruklje. Zelo pa smo tudi zadovoljni, da nam je uspelo izpeljati videokonferenco z učenci iz Francije in Turčije. Tako so naši učenci uporabljali angleščino za komunikacijo, kar je tudi eden od glavnih ciljev takih mednarodnih projektov.

Zadnji korak projekta nas še čaka, saj bomo po receptu iz druge države skupaj pripravili jed. Naši učenci so želeli imeti popoln obrok, zato so izbrali turško glavno jed ali nazik kebabi in pa francosko sladico profiterole. Upamo, da nam uspe izvesti tudi ta zadnji korak našega projekta.

Keep calm and do eTwinning smile

Mentorici Jerneja Osredkar in Andreja Miklavčič

25. marec - Materinski dan

Zvezdana Majhen:

Mamica

Kdor je nima, ni rojen –
takšen najbrž ni noben.
Če si človek, maček, miš,
le ob mami preživiš.
Mamica nam da ime,
prvo pravljico pove;
z energijami srca
nas spodbuja in crklja.
Mamica mi razloži,
kaj je dobro in kaj ni,
da od daleč prepoznam
pravo pot, kjer hodim sam.

Materinski dan je praznik posvečen vsem materam. Učenci prvih razredov so delali, se učili, pogovarjali in ustvarjali med poukom in tudi v podaljšanem bivanju. Nastali so enkratni izdelki. Ob pogledu na veselje otrok so srčki poskočili in očke orosili.

aktiv 1. r

22. marec – Svetovni dan voda

Svetovni dan voda je Generalna skupščina Organizacije Združenih narodov (OZN) razglasila leta 1993. Obeležujemo vsako leto 22. marca z namenom osveščati o pomembnosti pitne vode in spodbujati k trajnostnemu upravljanju z viri pitne vode.
Voda je pomemben in nenadomestljiv vir življenja. Nujna je za vsa živa bitja na Zemlji. Čeprav je Slovenija bogata z vodnimi viri in po količini vode ena najbogatejših evropskih držav, pa se moramo zavedati, da dostop do pitne vode še vedno ni zagotovljen vsem ljudem na Zemlji.
Ob svetovnem dnevu voda smo se učenci in učenke 1. a in 1. b razreda v podaljšanem bivanju z učiteljicama pogovarjali o tem, kaj nam voda pomeni. Ogledali smo si posnetke otrok, ki živijo v Afriki, kjer je voda težko dostopna. Ob tem smo ugotovili, da smo lahko hvaležni, saj živimo v deželi, kjer je obilo pitne vode. Vseeno smo spoznali, da moramo tudi mi preudarno in skrbno ravnati z vodo. Svoje misli smo zapisali na kapljice vode. Kaj smo ustvarili, si lahko ogledate v galeriji.

Učiteljica Katja Kovačič

Tehniški dan za 6. razrede: Premogovništvo Velenje, 19. 2. 2021

V petek, 19. februarja 2021, so imeli šestošolci tehniški dan na temo Premogovništva v Velenju. Učenci so se prvo uro preko videokonference povezali s strokovno sodelavko CŠOD. Sledilo je reševanje nalog in usvajanje novih znanj o premogu, poklicu rudarja, premogovniških krajih v Sloveniji in ostalih stvareh povezanih s premogovništvom. Na koncu so bili učenci še ustvarjalni. Izdelovali so makete na temo premogovništva iz odpadnega materiala.

Zapisana: Urša Lužar, koordinatorica tehničnega dne

Sodelovanje z DSO Fužine, 8. 3. 2021

Učenci 7., 8. in 9 razredov so se ponovno prijazno spomnili na varovance DSO Fužine. Za 8. marec in dan mučenikov so prav vsem izdelali voščilnice z lepimi željami.

Mentorici: Simona Hribar Kojc in Dominika Slokar De Lorenz.

NACIONALNI USTVARJALNI NATEČAJ

Učenci 1. a razreda, so z mentoricama Katjo Mlakar in Karmen Vodopivec sodelovali v NACIONALNEM USTVARJALNEM NATEČAJU "RAZNOLIKOST NAS POVEZUJE". Delo na daljavo sva popestrili z razmišljanjem, pogovorom in ustvarjalnostjo na temo MOJ SVET- brez česa si ne predstavljamo življenja na Zemlji?

OSVOJILI SMO 3. NAGRADO: Zajtrk Zdravka Lidla.
ZA AKTIVNO SODELOVANJE SE ZAHVALJUJEVA VSEM OTROKOM 1. A RAZREDA IN NJIHOVIM STARŠEM.

Povezava do posnetka:
https://video.arnes.si/portal/asset.zul?id=Y1bkLoUJOUmTqQW65VHepoU4 

mentorici Katja Mlakar in Karmen Vodopivec

PIŠEM PISMO PRIJATELJU, 18. - 22. 1. 2021

Teden pisanja z roko je vseslovenska akcija, katere namen je ozaveščanje o pomenu ohranjanja pisanja z roko.
Letos poteka v tednu od 18. do 22. januarja, z osrednjo temo Pišem pismo prijatelju.
Tej akciji so se, v sodelovanju z gospo Mileno Gradišar iz Društva Radi pišemo z roko, pridružili tudi naši četrtošolci in svojim prijateljem napisali lep kup pisem.

Z gospo Mileno se vsem učencem, ki so se pobudi odzvali, najlepše zahvaljujeva za ves trud in zanos, ki so ga vložili v svoj izdelek.

Julijana Zorko Škrabl

Iskrica v očeh

V času prazničnega decembra smo učenci 7., 8. in 9. razredov z majhnimi pozornostmi in lepimi željami v sklopu akcije Iskrica v očeh obdarili in razveselili stanovalce DSO Fužine.

Mentorici: Dominika Slokar De Lorenzi in Simona Hribar Kojc

Unesco projekt Pošljimo sapico prijateljstva, 21. 12. 2020

V mesecu lepih želja in dobrih misli, prazničnem decembru, smo na naši šoli sodelovali v Unescovem projektu Pošljimo sapico prijateljstva – Podarim vam svojo dlan z lepo mislijo. Letošnje izredne razmere naših učencev, njihovih staršev in učiteljev niso ustavile in projekt smo izvedli na daljavo. Kljub obilici vsakdanjih obveznosti so učenci skupaj s starši množično sodelovali v projektu. Izdelali so različne voščilnice, namenjene starostnikom in jim s tem narisali nasmeh na obraz. Voščilnice so oddali v škatlo pred šolo. Zbrali smo več kot tristo voščilnic, ki so že v Domu starejših občanov Moste – Polje. Z voščilnicami smo starostnikom pokazali, da niso sami in da mislimo nanje.

Nekaj utrinkov si lahko ogledate v galeriji slik.

Učiteljici Katja Kovačič in Rahela Vrečko

TEK NA 10 KM - TEK ZA ZDRAVJE IN MEDALJO, 19. - 23. 10. 2020

Učenci 4. in 5. razredov so si zadali v tednu med 19. 10. in 23. 10. 2020, prav poseben izziv. Vsak posameznik je poskušal doseči cilj, da bo v tem tednu, med urami športa, pretekel 10 km oz. 33 krogov okoli šole. Z veliko veselja, želje, predanosti in motivacije so se s poskočnim korakom podali izzivu naproti. Nekateri hitreje, drugi s počasnejšim korakom, ampak vsi z eno mislijo, »ZMOREM IN BOM«. Premagovali so metre in kilometre, se med seboj spodbujali in si pomagali, tudi in predvsem takrat, ko je bil kdo že pri koncu z močmi. Tako so prav vsi uspeli preteči zadano razdaljo in bili na koncu vsi zmagovalci. Gibanje je v vsakem otroku, le spodbuditi ga je treba.
Učenci, ki so premagali izziv, bodo po počitnicah, za nagrado prejeli zasluženo in težko pritečeno medaljo.
Naš tek je bil opažen tudi širše. Izziv je bil objavljen celo na uradni facebook strani FINALNE PRIPRAVE ZA LJUBLJANSKI MARATON. Komentarji in pohvale so nam dale potrditev, da delamo dobro in nam dale nov zagon za delo v prihodnje.
Objavo si lahko pogledate na spodnji povezavi: https://www.facebook.com/PripraveLJMARATON/
photos/a.1605231372883926/4498891396851228

Gregor Škafar, učitelj ŠPO

17. OKTOBER – MEDNARODNI DAN BOJA PROTI REVŠČINI

17. oktober je za mednarodni dan boja proti revščini razglasila leta 1992 Generalna skupščina Združenih narodov, v spomin na 17. oktober 1987, ko se je na trgu Trocadéro v Parizu, kjer je bila leta 1948 podpisana Splošna deklaracija o človekovih pravicah, zbralo več kot sto tisoč ljudi, da bi opozorili na žrtve skrajne revščine, nasilja in lakote. Od takrat se vsako leto na ta dan na istem kraju zberejo ljudje iz vseh okolij, različnih prepričanj in družbenega izvora, da bi izrazili solidarnost z revnimi in obnovili svoje zaveze.

Letos smo se v 1. razredu odločili, da ta dan obeležimo in se tudi sami spomnimo na to, da nekateri ljudje, ki so lahko tudi blizu nas, živijo v revnih in težkih razmerah. Na temo smo brali pravljice, se o tem pogovarjali, risali in razmišljali, kaj lahko sami storimo v pomoč revnim. Naše misli in ideje smo predstavili na plakatu, ki si ga lahko ogledate v galeriji.

Pripravila učiteljica Katja Kovačič

16. OKTOBER 2020 - Svetovni dan hrane

V petek, 16. oktobra smo ljudje po vsem svetu obeležili Svetovni dan hrane.
V 1. a razredu smo se na ta dan pogovarjali o zdravi prehrani, lakoti in pomanjkanju hrane v svetu in doma. V podporo zdravemu prehranjevanju smo petkov dan začeli z zdravim, lahkim, s prehransko bogatim in osvežujočim napitkom, ker se zavedamo, kako pomemben je zajtrk za zdrav razvoj našega organizma.
Priprava napitkov je bila zelo preprosta. Sadje smo narezali na majhne koščke in ga v mešalniku zmiksali. Da je bil napitek še bolj slasten, smo dodali še jogurt. Vsi v razredu smo napitek z veseljem popili, ker se zavedamo, da so napitki iz svežega sadja pomembni za naše zdravje, saj imajo veliko vitaminov, ki jih naše telo potrebuje.

Učiteljici: Katja Mlakar in Karmen Vodopivec

Tabor 4. razredi, 12. - 16. 10. 2020

Vsi ZDRAVI, siti, srečni in zadovoljni.
Lep pozdrav z Vojskega.

Učenci in učitelji 4. razredov

Teden otroka - tek po poljski poti, OPB 1.r - 8.10.2020

V tednu otroka smo poleg ostalih dejavnosti v času podaljšanega bivanja izvedli tek po poljski poti. Skoraj šestdeset prvošolcev se je zagnalo in tudi preteklo kar štirikratno dolžino poti. Kdor ni zmogel, je hodil. S to aktivnostjo smo se hkrati dotaknili letošnjega mota dneva učiteljev: GREMO V NARAVO!
Na fotografijah je viden dokaz športne zagnanosti naših najmlajših.

Urška Oven

Svetovni dan učiteljev, 5. 10. 2020

V avli naše šole nas je tradicionalno 5. oktobra pozdravil napis ob svetovnem dnevu učiteljev. Ob tem dnevu učenci obiščejo svoje učitelje in učiteljice na delovnih mestih. Izročijo nam ročno izdelane izdelke in nam voščijo ob našem stanovskem prazniku. Tudi letos je bilo tako, da smo bili učitelji in učiteljice na tak način deležni posebne pozornosti s strani naših učencev.

Zapisala: Jožica Ločičnik

Gorniški krožek, 3.10.2020 – Stolpnik (1012 m), Konjiška gora

Nanos nam res ni namenjen. Namesto na jugozahod smo se gorniki odpeljali proti vzhodu. V Celjski kotlini smo sledili tablam za Slovenske Konjice.

Sedemdeset otrok Osnovne šole Sostro in petindvajset otrok druge šole je skupaj z devetimi vodniki in mentorji prispelo na izhodiščno točko, ki je bila v vasi Črešnjice. Ne pretirano zahtevna a stalno vzpenjajoča pot nas je po približno dveh urah pripeljala na vrh Konjiške gore, na Stolpnik. Skupina starejših in hitrejših se je že povzpela na stolp, ko so mlajši prisopihali do vrha. Po železnih, okroglih sopnicah se je na vrh stolpa povzpelo še veliko otrok. Za svoj pogum so bili nagrajeni z nepozabnim razgledom po razgibanem površju.

Malica, ki smo jo nosili v nahrbtniku je zalo teknila.

Po napornem preštevanju udeležencev, smo se spustili po poti, ki je vodila v Slovenske Konjice. Po pol ure hoje nas je dohitel dež, ki je že kar nekaj časa zalival zahodni del Slovenije. Tudi nas je pošteno zalil. Ko smo prispeli do avtobusa, je dež ponehal in lahko smo se v miru preoblekli v suha oblačila.

Vožnjo proti Ljubljani si je krajšal vsak po svoje. Točno ob štirih smo prispeli pred šolo, kjer so gornike pričakali starši.

mentorica Urška Oven

KULTURNI DAN za šestošolce: EVROPSKI DAN JEZIKOV, 25. 9. 2020

V petek, 25. septembra 2020, so imeli šestošolci kulturni dan, ki je bil tematsko vezan na evropski dan jezikov, ki ga obeležujemo 26. septembra 2020. Učenci so brez dlake na jeziku spoznavali bogato kulturno in jezikovno različnost Evrope in utrjevali evropski načeli strpnosti in medsebojnega razumevanja. Poleg jezikanja pa so s prepevanjem skušali prebuditi zaspanca Jako v slovenščini, španščini, nemščini, francoščini in angleščini. Ker znanje tujih jezikov šteje, smo se v različnih jezikih naučili šteti do 5, nekateri tudi v albanščini. Opoldan pa nam je muca snedla jezik. Brez besed smo se delali francoze ter si kot Britanci privoščili sloviti tea at five. Namesto, da bi se ugriznili v jezik, smo raje grizli slastne piškote naše pridne kuharice Mire.

Zapisala: mag. Renata More, koordinatorica kulturnega dne

ORIENTACIJSKI TEK - DRŽAVNO TEKMOVANJE, 23.9.2020

Na državnem šolskem tekmovanju v orientacijskem teku za posameznike iz 8. in 9. razredov, ki je potekalo v Črnuški gmajni, so se naši učenci zelo dobro izkazali. Prav vsi so našli vse kontrolne točke in bili dobra konkurenca ostalim tekmovalcem, med katerimi večina trenira orientacijski tek v klubih. Predvsem mlajši dve učenki sta bili izjemni. Rezultati:

Učenci (55 na štartu):
- Martin Šubelj, 8.b -32. mesto
- Aljoša Fašun, 9.a in Matjaž Franci Selan, 9.c zaradi bolezni nista nastopila

Učenke (43 na štartu):
- Taja Bertalanič, 8.c - 4. mesto (malo je zmanjkalo za medaljo)
- Nikolina Ugrin, 8.b - 9. mesto
- Julija Novak, 9.a - 33. mesto
- Nika Habič, 9.a - 34. mesto

Čestitke vsem!

Mlajši učenci zaradi kovid situacije tokrat niso smeli nastopati.

Mentor Jože Drab

EVROPSKI TEDEN MOBILNOSTI – KOLESARSKI INFO KROG, 17. 9. 2020

V okviru Evropskega projekta Teden mobilnosti je bila izvedena preventivna kolesarska akcija »Kolesarski info krog« v Ljubljani. Udeležilo se ga je tudi 9 naših učencev, ki so v lanskem šolskem letu najbolje opravili s kolesarskim izpitom.
Učenci so se pod vodstvom odpeljali s kolesi v center Ljubljane in se nato vozili od ene točke do druge. Na vsaki so zvedeli kaj novega o varni kolesarski vožnji v prometu, zdravem načinu življenja in prvi pomoči, na eni točki pa so se tudi pomerili v polžji vožnji.
Na koncu je v lepem vremenu ostalo še nekaj časa za zasluženi sladoled.

Mentor Jože Drab

Množični tek otrok 2020 – 23. september 2020 – Dan slovenskega športa

Na osnovni šoli Sostro smo se v sredo, 23. septembra 2020, v okviru dneva slovenskega športa pridružili najbolj množičnemu teku v Sloveniji – Množični tek otrok 2020, ki ga organizira Atletska zveza Slovenije. Sodelovali so učenci prvega razreda ter njihove učiteljice podaljšanega bivanja. Tekli smo na 100m, kar je tudi uradna atletska disciplina. S tem smo se pridružili več kot 15.000 otrokom iz celotne Slovenije, ki so ta dan tako kot mi sodelovali v akciji. Na koncu je prav vsak izmed udeležencev prejel tudi priznanje za sodelovanje.

Pripravila Katja Kovačič

22. september  -  EVROPSKI DAN BREZ AVTOMOBILA

POJDI PEŠ.

POJDI S KOLESOM.

POJDI S SKIROJEM.

POJDI Z ROLERJI.

POJDI Z AVTOBUSOM.

POJDI S KOMBIJEM.

Maruša Babnik

21. SEPTEMBER 2020 – MEDNARODNI DAN MIRU

21. septembra je svet praznoval mednarodni dan miru. To je dan, ko naj bi povsod vladal mir, oboroženi in drugi spopadi pa naj bi se prekinili. Cilj mednarodnega dneva miru je, da se med ljudmi razširi vest o tem, da obstaja alternativa vojnemu stanju in da je možen tudi svet, v katerem vlada mir.
V 1. razredu smo ta dan obeležili tako, da smo iz papirja in kartona izdelali golobe miru in jim zašepetali želje miru, ki jih želimo, da se uresničijo našem svetu in vsem ljudem na njem. V razredu smo nato golobe miru tudi razobesili.

Učiteljica Katja Kovačič ter učenci 1.b in 1.c

DRŽAVNO TEKMOVANJE MLADIH RAZISKOVALCEV, 14. 9. 2020

V ponedeljek, 14. 9. 2020, sta Zala Sešek in Izabela Černilec na državnem tekmovanju Mladih raziskovalcev predstavili raziskovalno nalogo z naslovom KULINARIČNI TURIZEM.

Dosegli sta SREBRNO PRIZNANJE.
Čestitke.

Mentorici: Simona Hribar Kojc in Dominika Slokar De Lorenzi

TRIGLAV - 5. in 6. september 2020 - izlet gorniškega krožka

Trinajst najbolj aktivnih, sposobnih in pogumnih otrok gorniškega krožka naše šole se je odločilo, da se povzpnejo na vrh Slovenije. Že med počitnicami smo trenirali gibanje po zelo zahtevni poti ob jeklenicah in klinih. Dva tedna pred vzponom smo šli na 6-urno kondicijsko pripravljalno turo.

V soboto zjutraj smo se zbrali že ob 5 h zjutraj in se odpeljali na Rudno polje na Pokljuki. Sledila je dolga hoja preko Studorskega prevala in mimo Vodnikove koče in Doma Planika. Opremili smo se s čeladami, plezalnimi pasovi in samovarovalnimi kompleti in se vzpeli najprej na Mali Triglav in nato na vrh Triglava. Šlo je počasi, saj je bila gneča na grebenu nepopisna. A imeli smo lepo vreme in razglede in se nam ni mudilo. Vsi presrečni so učenci dosegli vrh, večina prvič, za kar so bili tudi krščeni (dobili so tri po riti z vrvjo). Sestopili smo na drugo stran do Triglavskega doma na Kredarici. Koča je bila povsem polna, a smo imeli na srečo rezervacijo. Po večerji smo šli kmalu spat.
Nedeljsko jutro je bilo čarobno in vremenska napoved za dopoldne še lepa. Sestopili smo čez Triglavske pode do Staničeve koče in nato po dolgih meliščih doline Za Cmirom dosegli dolino Vrata. Le še potok Triglavsko Bistrico smo preskočili in se utrujeni, a srečni, že peljali z minibusom nazaj domov.

Čestitke vsem za veličastno gorsko turo! Več bodo povedale slike.

Mentor krožka: Jože Drab

 
Powered by Phoca Gallery